Naar de Big Apple - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu Naar de Big Apple - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

Naar de Big Apple

Door: opperuiver

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Clifton Park

Afgelopen weekend zijn we met z’n allen naar New York gereden. We waren ’s morgens al vroeg weg gegaan en zijn op ons gemak richting New Jersey gereden. We parkeren daar altijd de auto en nemen vervolgens de bus naar the Big Apple. ’s Middags hebben we Times Square bezocht en zijn van daaruit via Rockefeller Center en 5th ave, richting Central Park gelopen. We hebben door het park gewandeld en zijn toen richting het Guggenheim museum gegaan. Verder zijn we die dag ook nog naar het American Museum of Natural History geweest. We wilden eigenlijk alleen maar eventjes naar de wc, maar de vrouw aan de kassa vertelde ons, dat als we nog 5 minuten deden wachten, we gratis het museum in konden. Nice. Dit hebben we toen natuurlijk nog eventjes meegepikt. Op het einde van de dag hebben we bij McDonalds een snelle hap gegeten en zijn naar het hotel gegaan. Het was een mooie eerste indruk.

Zondags zijn we Broadway helemaal afgelopen. We hebben de High Line, Battery Park, Wall Street, 9/11 memorial, Staten Island, China Town, Little Italy, Flat Iron Building en nog veel en veel meer gezien. We hadden die dag bijna 20 kilometer gelopen. We hebben ontzettend veel gezien, maar waren ook helemaal bekaf toen we rond 22 uur in het hotel waren. We konden geen boe of bah meer zeggen.

Maandag zijn Jack, Esther en Jules de Empire State Building op gegaan. Wij zij in de tussen tijd richting de haven gelopen. Het plan was om naar het MoMa museum te gaan, maar bij nader inzien leek ons dit geen goed idee vanwege tijdgebrek. Voor het MoMa museum gaan we dus nog eens een keertje terug. We zijn vanuit de haven naar het Javits Convention Center gelopen. Dit is een gebouw met 16000 ramen en 18 verdiepingen, en hier worden veel evenementen gehouden. Het leek ons wel leuk om hier eens een kijkje te gaan nemen, maar helaas was dit niet mogelijk omdat ze er aan het werken waren. De man van de beveiliging vertelde ons dat we nog 2 weken moesten wachten, dan zou alles klaar zijn en weer open zijn voor publiek. Jammer, maar het is niet anders. Uiteindelijk hebben we nog een hele poos met hem staan te vertellen en dat was ook erg leuk. Rond 13 uur hadden we afgesproken bij Starbucks dat we elkaar weer zouden ontmoeten. Na een heerlijke frappuccino gedronken te hebben bij Starbucks, zijn we richting Grand Central Station gelopen. Dit was de laatste bestemming die we die dag nog wilden zien. We zijn op tijd weer richting Clifton Park gereden. Op de terugweg zijn we nog heel eventjes gestopt bij Woodbury outlets. Voor Lars hebben we een nieuwe snowboard broek gekocht en voor Bibi een nieuwe snowboard jas. Met 30 graden is het hier eigenlijk geen weer voor, maar voor de prijs konden we dit toch niet laten hangen. Na een kleine stop in Woodbury zijn we richting het vliegveld van Albany gereden om de auto van Jack en Esther in te leveren. Rond 22.00 uur waren we thuis. Hielemaol aan de hek, maar het was weer een super weekend.

Dinsdag hebben we niet veel gedaan. We moesten eventjes bijtanken van het weekendje NYC. Jack en Esther hebben wel alvast hun koffers ingepakt en gewogen. Ze waren bijna leeg toen ze kwamen en gelukkig maar want nu zitten ze tjok en tjok vol. Ik denk dat er een dikke 50 kilo extra gewicht mee terug naar Nederland gaat. Veel plaats en gewicht hebben ze dus niet meer over. Het is toch passen en meten. Zoals het er nu naar uit ziet, krijgen ze het net mee, maar er moet dan ook echt helemaal niks meer gekocht worden. Ja, dit zijn de bekende taferelen die we bij iedereen zien op de laatste dag. Niks nieuws dus. Waarom zou het bij hun anders zijn dan bij de rest van de gasten.

Lars en Jules hadden zich in laten vallen, dat ze graag naar dezelfde film wilden gaan als waar Bibi een week geleden naartoe was geweest. Ik heb ze rond 3 uur gebracht en ben eventjes meegelopen naar de kassa om kaartjes te kopen. Ik kreeg van de caissière de vraag of ik ook mee naar de film ging. Nee? Hoezo? Er moest namelijk iemand bij zijn die 21 jaar of ouder was. Are you kidding me????? Moet ik de hand voor de oren en ogen houden als een een F woord in de film voor komt? Sorry hoor, ik denk dat ze je in Reuver bij Luxor uitlachen. 21 jaar, voor een film waar een teddybeer in meespeelt. Laat me niet lachen. Deze film had Bibi vorige week samen met haar vriendin gekeken, en daar was ook niemand van 21 jaar en ouder bij. De caissière vertelde me, dat Bibi misschien sneaky naar binnen was gegaan. Sneaky, ja, om 12 uur ’s nachts, in Amerika, waar je iedereen met de auto overal naartoe moet brengen. Is dat sneaky???? Ik zou niet weten hoe, ik heb haar toch echt zelf moeten brengen en halen om 2 uur midden in de nacht. Helaas, de film ging dus niet door voor Lars en Jules, want ik was echt niet van plan om mee te gaan. Ze moesten zich dus maar iets anders bedenken. We hebben samen nog snel een paar kleine boodschapjes gedaan en zijn toen weer naar huis gereden. Gelukkig was Leon al thuis. Dit is de laatste tijd helaas wel anders geweest. Lars en Jules hebben uiteindelijk thuis een film gekeken en hebben nog een duik in het zwembad genomen.

Helaas was woensdag de dag dat de familie Frijsinger weer terug naar Nederland ging. Leon is rond 13 uur naar huis gekomen. We hebben nog iets gedronken samen en om half 3 was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Er werden weer traantjes weggepinkt, maar zoals Leon al zei; we snieje de tied gewuun doormidde. In december zien veur dör weer. Inderdaad, over 5 maanden zijn wij weer in Nederland voor een kleine vakantie. Heel erg jammer dat de tijd er al op zit. Het is om gevlogen. Nu moeten we weer bijpraten via de laptop op de dinsdagen.

Leon heeft ’s middags van thuis uit nog gewerkt en Bibi en ik zijn lege flessen gaan terug brengen naar de winkels. Het systeem van statiegeld is hier slecht geregeld, ik wordt daar helemaal tureluurs van. Je kunt namelijk niet in iedere winkel je flessen terug brengen. Je moet de flessen terug brengen in de winkel waar je het gekocht hebt. Het is om gek van te worden. Op de terugweg zijn we langs de kapper gereden om een afspraak te maken voor Bibi en Lars. Leon is laat op de middag nog gaan rennen en ’s avonds zijn we samen nog eventjes naar Saratoga gereden.

Ria, hiel väöl sterkte, mier kenne veur op dit moment neet zegge. Ig waer op de huugte gehaaije via ug Gerda.

Monique, ut paste neet mier in ut koffer. Veur bringe ut waal mit in December.

Lil, gefeliciteerd mit diene verjäördig en een fijne vakantie veur ug tweetjes

Karlijn, super gedaon afgelaupe jaor. Klasse van dig.

Ed, det zoel get zien, maar ig dink ut neet.

Els, waas ut aardbeije vlaaij mit unne frappuccino afgelaupe vriedig? Jack zal wel genne tied höbbe noe om koffie mit dig te drinke.

• 16 Juli 2012 - 11:09

Ha femilie

• 16 Juli 2012 - 11:09

Ha femilie

• 16 Juli 2012 - 11:15

Diny:

Omdat de computer wat anders deed dan ik wilde, hier poging 3.
    Fijn dat jullie zo'n fijne tijd samen hebben gehad. En over 5 maanden in een huis met opnieuw ingezette ramen. Met dit weer is het maar goed dat het glas er stevig inzit want voor je het weet regent het hier alweer maar...na regen komt zonneschijn !!!!
    Groetjes, Diny

• 16 Juli 2012 - 19:15

Monique En Jack:

Ha weer,

Zo te lezen hebben jullie allen genoten van jullie lang verwachte bezoek.
    geeft niets van die boeken, reden te meer om elkaar weer even op te zoeken in december;-)
    Nu nog een heerlijke vakantie voor de boeg met z'n viertjes! wanneer vertrekken jullie? Of moet Leon nog veel en hard werken?
    Hier is ook het nodige gebeurd, zal je meer vertellen via een andere route.
    We wensen jullie een fijne vakantie, geniet ervan, en Leon ook even de tijd nemen om uit te rusten, heeft een mens echt wel nodig!!!
    Lieve groet, Monique, Jack en Wouter

• 17 Juli 2012 - 19:39

Frans:

ja inderdaad indrukwekkend NY!
    Ik was er lang niet geweest, maar voelde mij gelijk weer thuis.
    Mooi!

• 17 Juli 2012 - 21:58

Paulien :

Hopenlijk hebben de Frijsingers nog iets over gelaten!
    Jullie hebben ondertussen natuurlijk al een lintje van Woodbury ivm het aanleveren van al die nieuwe klanten.