Kings Canyon - Sequoia Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu Kings Canyon - Sequoia Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

Kings Canyon - Sequoia Park

Blijf op de hoogte en volg Maud

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Yosemite

Kings Canyon en het Sequoia Park stonden dinsdag op ons programma. Weer vroeg uit de veren en vanuit Fresno richting Kings Canyon gereden. We wisten dat de familie Hendriks (Sten, Wilma, Juul en Max) in de buurt zaten, en hebben een smsje gestuurd om te kijken of we elkaar ergens konden treffen. Helaas is dit niet gelukt. Omdat we waarschijnlijk te ver van de bewoonde wereld af zitten en geen bereik hebben in de bergen, kregen we het smsje van Sten pas aan het eind van de dag binnen. Erg jammer, want achteraf hebben we bijna achter elkaar aangereden. Het zou leuk geweest zijn om eventjes met elkaar te kunnen kletsen, maar nu doen we het gewoon volgende week in Reuver.

Bij Kings Canyon hebben we helemaal aan het einde van het park een stop gemaakt voor te lunchen. Dit hebben we gedaan met onze voeten in ijs en ijskoud water. Omdat ik al helemaal geen waterrat ben, heb ik alleen mijn tenen (nou vooruit) tot de enkels in het water gestaan. Lars was de waaghals die als eerste helemaal in het water zat. Leon volgde en Bibi heeft er bijna een half uur over gedaan om uiteindelijk ook helemaal kopje onder te gaan. 30 seconden in het water en iedereen stond met kippenvel op de armen en benen te bibberen van de kou. Een goede afkoeling dus. We hebben ook nog een stop gemaakt om naar de waterval te gaan kijken, maar helaas was dit een teleurstelling. Er was geen druppel water te bekennen, alles stond droog. Van de “waterval” uit, zijn we toen richting Seqouia Park gereden. Hier staan de grootste en dikste bomen van de wereld. Je voelt je een dwerg als je er langs staat. Wat een natuur verschijnsel. Je kunt het bijna niet bevatten. In sommige bomen zitten grote gaten, en je snapt gewoon niet dat deze nog rechtop staan. Ook in Seqouia Park hebben we een beer gespot. Hij liep voor ons de weg over. Hup, snel snel het fototoestel in de hand en vastleggen. Wauw, het is ons 2 dagen op rij gelukt om een beer te spotten. We zijn helemaal happy. Van Seqouia uit zijn we naar Bakersfield gereden voor een overnachting. Het was weer een geslaagde dag.

• 05 Augustus 2013 - 15:11

Monique En Jack:

Genieten zo te zien!
    Mooie foto's

• 05 Augustus 2013 - 18:50

Diny:

Wauwwww, een echte beer voor je lens !!