Lang verwacht bezoek oet Ruiver - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu Lang verwacht bezoek oet Ruiver - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

Lang verwacht bezoek oet Ruiver

Door: opperuiver

Blijf op de hoogte en volg Maud

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Clifton Park

Zaterdag is Leon ’s morgens met Lars naar de atletiekbaan van Shenendehowa gegaan. Zelf ben ik iets later er naartoe gereden om een kijkje te nemen. Lars had zich ingeschreven om deel te nemen aan de Junior Olympics. Aangezien de voorrondes in Clifton Park waren had Lars een thuiswedstrijd. Hij deed mee met de 1500 meter en natuurlijk zijn favoriete onderdeel hoogspringen. Voor beide onderdelen heeft hij zich geplaatst om naar de halve finale te gaan, deze worden gehouden in Long Island. Met hoogspringen behaalde hij zelfs de 1e plek. Helaas hebben we na het hoogspringen erg lang moeten wachten op de prijsuitreiking. Na 1,5 uur wachten was het dan eindelijk zover, maar toen werd de hele mik mak afgelast vanwege de ontzettend harde en vooral koude wind die zo uit het niets kwam opduiken. Tenten en stoelen vlogen de lucht in. Er werd besloten om alles op te ruimen en de wedstrijden door te laten gaan in de sporthal van de school. De organisatie kwam zeggen dat iedereen naar binnen moest gaan, of in de auto moest gaan zitten vanwege de veiligheid. Ik ben naar huis gereden, want Bibi was alleen thuis. Ik had geen idee waar dit weer op uit zou draaien, maar ik vond het een beter idee om haar niet alleen te laten want je weet het maar nooit hier. Leon heeft met Lars nog gewacht op de uitreiking.

Om 20.30 was het dan eindelijk zover. We waren naar de televisie aan het kijken en toen hoorden we autodeuren dicht slaan. We vlogen met z’n vieren van de bank af en renden naar buiten. Yes, eindelijk, wat hebben we hier naar uit gekeken allemaal. Jack, Esther en Jules zijn gearriveerd. O, wat leuk. Na een paar dikke knuffels zijn we vlug naar binnen gegaan om de vele muggen die hier zitten te ontvluchten. Eenmaal binnen was het net of we in een kippenhok zaten. De een wist nog meer te vertellen dan de ander. Op een gegeven moment zei Bibi; Kom gaef ig ug unne field trip door os hoes. Na deze field trip, zoals Bibi het noemt, zijn we nog eventjes naar Moes gereden en hebben we wat nacho’s gegeten en lekker iets gedronken.

Zoals we al gezegd hadden waren de gasten vroeg wakker. Jetlagje??? Lars en Jules lagen om 6.30 uur al in het zwembad. Na het ontbijt zijn we de huurauto terug gaan brengen en hebben we een rondje door Clifton Park gereden. We zijn over de schoolcampus gereden en nu kunnen ze zich er een voorstelling van maken hoe groot dat het is. Met skypen heb ik het wel eens over de school, maar je moet het toch met eigen ogen gezien hebben om je er een voorstelling van te kunnen maken. Bijna 9000 leerlingen zitten op deze school, dat zijn er heel wat. Toen ons rondje Clifton Park voorbij was zijn we naar huis gereden om te gaan lunchen en zijn toen (natuurlijk) richting Lake George gereden. Je kunt nu wel merken dat het seizoen geopend is. Het was druk in Lake George. Ze moeten het hier hebben van de maanden mei tot en met september, want daarna loopt er geen kip meer over straat. We hebben ergens een lekker kopje koffie gedronken en zijn toen richting Tommy Hilfiger gereden. Daar zijn de eerste inkopen gedaan en er volgen er nog veel en veel meer, daar ben ik van overtuigd. Rond half 7 waren we terug en hebben we buiten op de bbq gekookt. Rond 22 uur vielen de oogluikjes van de gasten dicht en zijn ze naar bed gegaan. Het duurt nog wel een paar dagen voordat de biologisch klok opnieuw is ingesteld.

Maandag was het slecht weer, het regende. Leon moest werken en ik ben met de rest naar Crossgates Mall gereden. Ook daar is weer van alles aan de handen blijven plakken, zelfs een Ipad. We waren halverwege de middag weer thuis. Bibi, Lars en Jules zijn thuis gebleven en wij zijn nog eventjes naar de supermarkt gereden. Rond half 7 heb ik Lars naar de atletiekclub gebracht en hebben Esther en ik nog een paar winkels in Clifton Park bekeken. We hebben pas na de training van Lars gegeten. Leon was nog op het werk, hij had ons al gewaarschuwd dat het een late zou worden die avond. Jammer dat hij er niet bij kon zijn, maar Lucy heeft weer kuren. Leon was die avond pas om 21.30 thuis van het werk. Jammer voor Jack, maar gelukkig hebben ze toch nog eventjes kunnen babbelen.

Dinsdag zijn we thuis gebleven. Het weer was niet zo denderend, veel bewolking en wind. ’s Morgens was het nog wel aangenaam, maar ’s middags werd het koud. Zoals ik al vaker heb gezegd, het weer is hier heel wisselvallig. We hebben het die dag rustig aan gedaan. Leon was gelukkig iets eerder klaar op het werk en is met Jack later op de middag naar Schenectady gereden naar een BMW motorwinkel. Jack had op internet deze winkel gezien, en wilden er zelf graag een kijkje gaan nemen. Gelukkig hebben we die avond wel met z’n zevenen aan tafel gezeten voor te eten.

Woensdag is Esther met me mee naar de Engelse les in Saratoga geweest. Doordat de vakantie begonnen is, was helaas niet iedereen aanwezig. Jammer, maar ik vond het wel leuk dat Esther toch een aantal “Amerikaanse” vriendinnen van me ontmoet heeft. We hadden een leuke les, en we hebben flink gelachen. Jack is ’s morgens naar Home Depot en Lowe’s geweest. Deze winkels kun je een beetje vergelijken met de Praxis in Nederland. Hij vond het leuk om daar eens rond te lopen en te kijken wat er allemaal te koop was. Jack was helemaal onder de indruk toen hij thuis was. Waat ein greij höbbe ze hie, abnormaal. Hij had veel mooie spullen gezien, maar helaas past het niet in het koffer.
’s Middags hebben we aan het zwembad gelegen, het was heerlijk weer. Jack heeft tussendoor nog naar het voetballen gekeken en Jules en Lars zijn nog naar Matt en Chris gegaan. Relax dagje dus.

Donderdag heb ik Jack, Esther en Jules om 9 uur naar het vliegveld van Albany gebracht. Ze moesten hun huurauto oppikken om richting the Niagra Falls te rijden. Ze hadden een hotel geboekt aan Canadese kant. Ik ben heel benieuwd hoe ze het bij de Falls vinden. Wij gaan niet mee, want ondertussen zijn we er in 1,5 jaar al 3 keer geweest. Het klinkt misschien een beetje verwend, maar we weten nu ondertussen wel hoe het eruit ziet.
Bibi heb ik naar de YMCA (sportschool) moeten brengen. Ze had daar afgesproken met Ashley. Na het sporten heb ik ze opgepikt en zijn we naar huis gereden. Samen met Lars zijn ze naar Stewarts gelopen om een ijs te halen. Rond 17 uur kwam er een dikke zwarte Ford Mustang de oprit op rijden. Wie is dat? Maar al snel kwamen we erachter dat de meiden en Lars erin zaten. De moeder van Ashley had hun namelijk bij Stewarts opgepikt en Ashley moest haar tas nog komen ophalen bij ons thuis, vandaar. Nog geen kwartier na dat Ashley bij ons vertrokken was kreeg Bibi een smsje van haar, met de vraag of ze zin had om mee naar de bioscoop te gaan. Natuurlijk heeft ze daar zin in. Maar toen kwam er nog een smsje achteraan. Omdat de film “Ted” in première ging begon deze om 24.00 uur. Wat een verschrikkelijk late tijd. Wie komt er nu op het idee om een film te gaan bekijken middernacht! Maar ja, omdat het vakantie is en ze de dag erna in haar bed kan blijven liggen wil ik haar voor een keertje wel brengen. Om 23.30 heb ik Bibi dus naar de bioscoop gebracht. Ik stond er versteld van hoeveel mensen er naar de film gingen. Het was gewoon super druk. Ashley had de kaartjes geregeld, dus ze konden gelijk naar binnen. Ik ben naar huis gereden en ben gelijk naar bed gegaan. Om 2 uur kregen we een smsje en kon ik haar weer halen. Het was een geslaagde avond geweest. Om half 3 lag ik voor de tweede keer die nacht in bed.

Vrijdag heb ik Bibi naar de poolparty bij Nathalia gebracht. Nathalia gaat Clifton Park namelijk verruilen voor Colorado. Erg jammer, maar het is niet anders. Ze hebben een leuke afscheids avond gehad (nou ja, wat is leuk aan afscheid nemen?) Rond half 9 kwamen onze vakantiegasten terug van the Falls. Ze vonden het heel mooi, maar inderdaad, wat we al gezegd hadden, de circus er rond omheen is erg jammer, maar je moet het gewoon met eigen ogen gezien hebben. Op de terugweg, waren ze nog langs een groot outlet gekomen en hebben daar nog flink wat inkopen gedaan. De koffers beginnen al aardig vol te raken. Ze hebben nog wat gegeten en rond half 11 was het bedtijd voor ze. Moe van de lange rit en natuurlijk ook van het slenteren door het outlet.

Iedereen bedankt voor de hartelijke groeten die we kregen van jullie. Jack en Esther hebben ze aan ons doorgegeven. Ze waren wel 5 minuten namen aan het opnoemen. Het waren er zoveel, dat we er bijna verlegen van werden. Thanks allemaal.

Wouter, Jacco, Yves en Yoeri väöl plezeer op vakantie.

Laura, hie laupe ze nao det ut gala is aafgelaupe, auch op bloete veut en höbbe ze de hakke in de handj

Lily, dien breurke is good aangekomme. Ut bevelt um good en hae wilt neet mier truuk.

Els sterkte met je schouder.

• 04 Juli 2012 - 06:47

Els Cuijpers:

Hallo allemaol,

Waat weer ein sjoen verhaol.
    En waat good det geur zoe van mekaar kint geneete!!! Maar...........dao ziet geur auch hertsvriendinne veur he en ...der waas natuurlijk auch hiel vuul um biej te praote.
    Veur winse de fa. Frijsinger nog ein paar sjoene daag geneet dervan !!!

En veur uch natuurlijk auch nog eine sjoene vakansie. En haopelijk gaon de kuure van Lucy auch euver zoedet Leon auch ein bietje kin geneete.
    En veur de kids natuurlijk auch eine sjoene vakansie.

En noe kint geur toch ongerhanjd auch beginne met de daag aaf te telle det geur weer truuk nao oppe Ruiver kint.

Vuul plezeer en toet gauw (poging toet skype)
    Els en Jac Cuijpers

• 04 Juli 2012 - 07:43

Diny:

Ha femilie,
    fijn om te lezen dat alles goed gaat.
    Hier ziet het er minder fraai uit.... wat de waterschade betreft. We zitten in een huis zonder plafond in de kamer, de schouw is gesloopt, de vloeren zijn er overal uit, de muren worden afgestoken. Het is net of we achteruit aan 't bouwen zijn maar...alles komt goed.

Heel veel vakantieplezier met die vanne Ruiver en groetjes aan iedereen,

Wim en Diny

• 04 Juli 2012 - 07:51

***WIES***:

ESTHER--JACK & JULES

Er is nog een groot rood koffer van mij bij Maud,
    Nu je toch aan het verzamelen bent, stop dat dan ook nog maar vol.(denk aan de kilo`s)
    maar dat weten jullie zelf wel, maar je ziet daar zo veel.!!
    Fijn dat jullie samen zo genieten, (alleen die rotmuggen)
    Vanmiddag komt je moeder even hier naar toe Esther, om met jullie te skypen,
    fijn hè dat dat allemaal zo kan.
    Nog fijne dagen samen, tot vanmiddag en lieve groetjes voor jullie allemaal uit!!..
    ***Het Vloot***

• 04 Juli 2012 - 08:37

Lily:

Heye femilie

groetjes van os veur uch allemoal en ich wil mien breurke, schoonzuske en naefke truuk, dus nieks der van hae wilt neet meer truuk.

veul plezeer nog saame!
    lily

• 06 Juli 2012 - 13:40

Monique En Jack:

Ha luitjes, Gezellig he bezoek uit Nederland! Ik hoop dat jullie allen genieten van dit langverwachte en met smart naar uitgekeken bezoek!
    Hopelijk VLIEGT het niet al te snel voorbij.
    Zoals dat meestal gata met vakanties.
    Bibi je kunt je nederlands boeken ook aan Esther meegeven, dan ga ik ze daar wel ophalen en dan komt het misschien toch nog ooit van een bakkie koffie???!!!
    En als je nog nieuwe nodig hebt???
    Onze eindexamenmeneer is ook van zijn laatste vakantiedag aan het genieten met Jacco, Youri en Yves, ze zitten in Nieuwvliet, zal daar wel een gezellig zooitje zijn, haha.
    Wij moeten nog even hard doorwerken de schoolvakantie, wij gaan pas opvakantie als de basisschool weer start!
    Jullie ook een heel fijne vakantie gewenst naar zuid noordamerika!
    Geniet van deze gezellige tijd en ik mail of skype binnenkort wel weer eens
    Lieve groet, Monique xx

• 08 Juli 2012 - 06:47

Angelic Oet Beesel:

Ha Maud,

Alweer veel te lang gelden dat ik je mailde, deze volgt na onze vakantie.
    Zoals ieder jaar is het altijd keidruk voor het einde van het schooljaar en de vakantie.
    Wat leuk dat jullie bezoek hebben van Esther, Jack en Jules, wat zullen jullie veel bij te praten hebben, geniet er met zijn allen van!
    Ik wens jullie nog een fijne vakantie, wij vertrekken vrijdagavond naar Toscane voor 3,5 week.
    Nog even een paar dagen werken, het aftellen kan beginnen!
    Tot mails en de groetjes oet Beesel van Angelic en de men

• 09 Juli 2012 - 13:52

Liza:

Hallo allemaal,
    Wat een leuke dagen (weken) hebben jullie, en maar graaien....leuk he!!!
    Heerlijk winkelen lijkt mij dat...nu we er toch zijn!
    Het is weer leuk leesvoer die verhalen uit de Albany.
    Onze vakantie zit er alweer even op. 3,5 week Frankrijk was ook heel gezellig en warm. verder alles goed, loop weer als een kievit!!
    Nog een paar mooie dagen samen (of zijn ze alweer weg).

Heel veel lieve groetjes oet Beesel

• 10 Juli 2012 - 15:35

Ed :

Hallo Allemaal,

Lars hartelijk gefeliciteerd met jouw geweldige prestaties bij het hoogspringen en de 1500 meter. heeft Nederland over 8 jaar weer een medaille kandidaat op de Olympische Spelen!

Jack, Esther en Jules veel plezier, geniet er maar van!

groeten oet Vlorp!