En we noemen hem? - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu En we noemen hem? - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

En we noemen hem?

Door: opperuiver

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 April 2012 | Verenigde Staten, Clifton Park

Ja, wat doe je na een vakantie? Wassen en strijken natuurlijk. Dat heb ik dan ook gedaan, en heel veel zelfs. Ik heb alles wat in de koffers was meegenomen in de wasmachine gegooid, of het nu vies was of niet. Alles ligt weer schoon en fris in de kast, alsof we niet weg zijn geweest. Zondag zijn we met Bibi richting Lake George gereden. Lars bleef thuis met Matt en Chris, hij had geen zin om mee te gaan. Over twee weken gaat Leon de halve marathon rennen in Lake George, en we hebben het parcours eventjes bekeken. Het valt vies tegen, heuvel op heuvel af, en er zitten behoorlijke klimmetjes tussen. Leon heeft zijn tijd al iets bijgesteld, want de snelste halve marathon zal het zeker niet worden.

Maandag is de laatste periode op school ingegaan. Abnormaal wat gaat dit toch snel. Eigenlijk moesten zowel Bibi als Lars naar de orthodontist, maar we hebben de afspraak voor Lars kunnen verschuiven naar een andere dag. Lars had namelijk die dag tijdens de atletiek training hoogspringen, en dat wilde hij niet missen. Bibi is wel naar de orthodontist geweest. Toen ze klaar was zijn we samen Lars gaan ophalen bij de training. Toen hij in de auto zat vertelde Lars dat Mrs. Rose Beckett, een zoontje had gekregen. Twee weken geleden zat Mrs. Beckett nog met een dikke buik langs me, toen we het nieuwe schooljaar van Lars aan het bespreken waren, en in de vakantie is ze bevallen van een zoon die ze Lars hebben genoemd. Wat grappig. Het is de tweede keer op school dat er een baby naar Lars wordt vernoemt. De naam Lars hoor je hier echt nooit, het is allemaal, Dan, Zach, Matt, Jim, Rick en ga zo maar door. De hele dag door zijn er kinderen naar Lars gekomen, om te vragen of hij het al gehoord had dat Mrs. Beckett een zoontje had gekregen die Lars heette. Jao, nao det ig det hongerd kier gehuurd höb, weit ig ut ongertusse waal.

Dinsdag heb ik een uur voor Jan joker staan wachten op Bibi. Ik ben dus zonder Bibi weer naar huis gereden, want als de atletiektraining eigenlijk om 17.00 uur is afgelopen en je bent er om kwart voor 6 nog niet, dan hou ik het voor gezien. Ze was nergens te bekennen. Dank je de koekoek, maar ik blijf niet als Jan met de korte achternaam staan wachten, dan belt ze maar. Nu pakte ik me hier natuurlijk zelf mee, want toen ik net thuis was ging de telefoon dat ze op mij stond te wachten. Ja, ik ook op jouw, en wel bijna een uur. Nu kon Bibi dus op mij wachten. Toen ze in de auto zat heb ik gezegd dat ik dit niet meer zo wil. Ze heeft een telefoon, en ze SMSen de hele dag door, dus een SMSje naar je moeder zou in zo’n geval erg welkom zijn. Helaas moet je ze hier overal naartoe brengen en weer halen, er zit niks anders op, want anders was dit echt de laatste keer geweest. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik daar wortel sta te schieten. Het is natuurlijk leuk om na de training nog met de jongens en meisjes staan te vertellen, maar als ik in de auto zit te wachten met 32 graden op het dak, dan gaat voor mij de lol er zo vanaf. Hopelijk was dit dus de laatste keer, maar ik betwijfel het.

Woensdag heb ik het hele huis gepoetst van boven tot onder. Ik heb als een wervelwind door het huis gejakkerd. Alles heb ik in de handen gehad en het ziet er weer spik en span uit. Lars hebben we om 17.00 uur moeten ophalen bij de training en Bibi pas om 20.00 uur. Ze had een wedstrijd in Saratoga. Eigenlijk waren we van plan om eventjes naar Tammie te gaan, maar uiteindelijk heeft Leon haar gebeld dat we niet meer kwamen. Het werd allemaal veel te laat.

Donderdag mocht ik me weer melden bij de tandarts. ’s Morgens werd ik verwacht voor mijn kroon. Deze keer paste hij gelukkig wel. Carry, de vrouw die de kroon bij me geplaatst heeft zei me dat ik eventueel om 17.00 uur met Lars kon komen ipv 18.20 uur. Er had iemand een afspraak afgebeld. Ik zei haar dat ik dan niet kon komen, omdat Lars dan nog op de atletiektraining was. O, dat maakt niks uit, ik laat het je alleen eventjes weten dat het eventueel kan. Om 15.00 uur belt Bibi me op. Ze vertelde me dat ze met een koekje eten een bracket eraf had gebeten. Ik heb dus gelijk naar de tandarts gebeld, en gevraagd of ik nog om 17.00 uur terug kon. Dit keer niet met Lars maar voor Bibi. Gelukkig kon ik nog terecht met haar. Ik heb Bibi afgezet bij de tandarts en ben vervolgens naar school gereden om Lars van z’n training op te halen. Toen hij klaar was zijn we weer naar de tandarts gereden om Bibi op te pikken. Zij was ondertussen klaar. We zijn naar huis gereden en nog 3 kwartier later kon ik weer in de auto stappen om met Lars te gaan. Abnormaal, de auto weet gewoon blindelings de route naar de tandarts. Gelukkig is de praktijk niet ver van ons huis en ben ik blij dat ik niet de hele tijd van Reuver naar Venlo of Roermond hoef te rijden, waar ik een parkeerplaats moet zoeken, omdat je waarschijnlijk niet recht voor de deur kunt parkeren.

Vrijdag morgen hebben ze me voor de tweede keer aan mijn spatader geholpen. Ik heb wel meer dan 50 spuiten in mijn been gekregen. Vervolgens hebben ze op 14 plekken kleine sneetjes gemaakt en hebben ze de ader die ze een paar maanden geleden kapot hebben gelaserd eruit gehaald. Met een been dik in het verband was ik na een uur klaar. Leon heeft me naar huis gebracht, want auto rijden ging niet. Ik heb de hele dag wat op de bank gezeten met het been omhoog omdat lopen bijna niet ging. Leon heeft die dag gekookt. Hij had nasi gemaakt, en het was heerlijk. Dit mag hij vaker doen.

Zaterdag had Bibi een atletiekwedstrijd. Om 8.30 uur ging ze vanuit school met de bus naar Bethlem. Leon is rond 10.00 uur naar de wedstrijd gereden om een kijkje te gaan nemen. Ze heeft moeten discuswerpen, maar ze heeft er niet veel van gebakken. Samen met Leon is ze weer naar huis gekomen. Ik heb zo’n beetje de hele dag op de bank gezeten en heb wat naar de televisie gekeken. Daar zag ik een programma waar ze mac & cheese deden maken. Het zag er heerlijk uit, dus ik ben gelijk aan de slag gegaan om dit ook te maken. Helaas pakte het bij mij anders uit. Het was iets aan de droge kant, en ik vond het helemaal niet zo lekker als dat het er op de televisie uitzag. Dit recept kan dus geschrapt worden uit mijn receptenboekje.

Zondag mocht gelukkig het verband eraf. We waren allemaal heel benieuwd hoe het eruit zag. Ze hebben flink met viltstift zitten kleuren op mijn been en mijn hele been zat onder de pleisters. De pleisters mogen er niet vanaf gehaald worden. Ze moeten met douchen loslaten, maar naar mijn gevoel zitten ze er na 14 dagen nog op, zo vast zijn ze geplakt.
Eenmaal weer gedoucht en opgefrist moest ik in plaats van het verband weer de wel bekende steunkous aan. Wat een geworstel is het toch om die aan te krijgen. Het heeft me zeker 5 minuten gekost om één kous aan te krijgen.

’s Middags is Brian met zijn zoon Frenkie op bezoek geweest. Ik had gezegd dat ze maar moesten blijven eten. Omdat het lopen nog niet zo heel goed gaat, heb ik het deze keer heel eenvoudig gehouden, en heb ik shoarma met eigen gemaakte knoflooksaus gemaakt. Lekker en snel dus. De shoarma kruiden had ik in december meegenomen uit Nederland en ze kwamen me op dit moment goed van pas.





Babs, natuurlik höbbe veur foto’s gemaakt van ut mierebed, maar die bespaare veur euch.
Proficiat trouwens mit dien nieje baan. Ig had ut al gehuurd van os mam.

Eef, ig zal weer uns in miene glaaze bol kieke.

Diny, ut waas inderdaad 32 graden aafgelaupe maondig. Maar op dit moment is ut maar 4 graden.

Ome Jo, schjnel weer opknappe.

Monique, de kroegentocht van Wouter, det had ig al gehuurd via Bibi. Dig kens same mit Jack in Leuven unne kroegentocht gaon haaije.

Jens proficiat mit dien 11de verjaordig. Frank dig auch proficiat. Maak dör unne gezellige daag van.

Wendy, wannier höbs se weer tied veur te skype?

Liza, was ut petatte keukske lekker?

Ome Sjra, eindelik geit ut noe get beater, en weite ze iets mier. Hiel vaol beaterschjap.

Marc, doe kens dig dör waal iets bie veurstelle noe, welk oetzig det dae man haet bie the Falls. Geweldig. Will, baeterschjap mit diene kael.



  • 24 April 2012 - 11:24

    Monique C:

    Oeps Maud,
    Een lange mail en dan wel vergeten te vragen hoe het met je been gegaan is, sorry. gelukkig heb je de beroerste dag l weer achter de rug en kun je binnekort met de beentjes omhoog om te bakken in de zon?!
    Verder groot gelijk dat je niet blijft wachten tot sintjuttemis!
    Bibi, de hele dag sms-en behalve naar je ouders, dat staat natuurlijk niet stoer, maar wel zo praktisch!
    Hopelijk wordt het hier(of in Leuven) ook eindelijk een beetje terrasjesweer!
    Tot binnenkort weer, groetjes Monique

  • 24 April 2012 - 12:12

    ** MAM**:


    Nou Maud, als jij daar toch geen auto had, hoe moest het dan allemaal met dat gesjees??
    En dan de naam Lars! dat is toch wel apart daar en Lars vindt dat natuurlijk ook wel leuk.
    Dat Leon de halve marathon gaat lopen, ik vind dat nog al wat, ik weet nog dat jij hem liep Maud in Venlo. (oewieje)
    Het weer is hier nog niks, maar zoals bij jullie van 32 naar 4 graden is ook niet normaal, dat heb ik gemerkt toen ik bij jullie was, we gingen met een dikke jas de deur uit en 1uur er na was het puffen van de hitte, maar ja, we doen het er maar mee.
    Bij Diny is de nieuwe tuinkamer bijna klaar en het is heel mooi geworden, daar kunnen ze nog veel van genieten.
    Morgen ga ik even naar de schakel, daar is een thema middag.
    Nieuws heb ik eigenlijk ook niet, dus....dan maar alleen even de groetjes voor jullie alle 4 en een knuffel van *MAM**OMA**

  • 25 April 2012 - 06:59

    Diny:

    Ha femilie,
    je zult als je terug in Reuver woont wel een eigen auto moeten kopen Maud want Bibi en Lars zijn nu wel heel erg verwend. En anders koop je voor de kinderen maar een E-bike, dat gaat ook lekker snel.
    We hopen op goed weer a.s. zondag want dan doet Noud zijn eerste communie . Afgelopen zondag deed Sam van Kim zijn communie en die dag regende het pijpestelen.
    Heel veel succes met je "nieuwe been'.
    Groetjes, Diny

  • 25 April 2012 - 17:21

    Frans:

    Hallo maud,

    Nou nou hopelijk komt het allemaal goed met je been.
    Hier is het slecht weer. Eerst hadden ze ons mooi weekend weer beloofd, maar nu zijn de voorspellingen bijgesteld. Wij zaterdag een brunch organiseren voor onze broodjesclub, slecht weer dus en maandag koniginneke dag ook slecht weer voorspeld... bale weekend. Yvette werkt bij de Witte Sjtein en moet zaterdag en zondag werken, Ze is hard aan het sparen voor een iPhone.
    Ik heb een US trip gepland voor eind mei - begin juni.
    Ga ook naar NYC Als, als het in de planning past maak een uitstapje naar Albany!!??
    Maar ik heb de planning nog niet. Ik reis tussen BocaRaton, LA, San Francisco DC en NY
    Dat alles in 8 dagen.. dus wij zien wel.

    Frans

  • 26 April 2012 - 10:04

    Wendy:

    Ha Maud

    weer ein leul lank verhaol!!!
    de kinjer hebbe noe vakantie,gelukkig allein ut waer is bale....
    van middaag heb ich waal wat tied (dink ich)en angers morge???
    doe liks noe nog lekker in dien bedje.
    en met de spataderen daar weet ik alles van ,die rot pleisters heb ik ook 2 weekjes op mijn benen gehad.links en rechts en bont en blauw.
    nou tot snel groetjessssssssssssss

  • 26 April 2012 - 10:05

    Wendy:

    trouwens wat eine leuke naam he!!!!LARS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

family Teeuwen bij de Grand Canyon

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 358360

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 30 Juni 2013

Albany

19 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

New Orleans en Destin

Landen bezocht: