Recept voor zuurvlees - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu Recept voor zuurvlees - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

Recept voor zuurvlees

Door: opperuiver

Blijf op de hoogte en volg Maud

06 April 2012 | Verenigde Staten, Clifton Park

Zaterdag heeft Leon, Bibi en Kirstin naar school gebracht. Er was een atletiek training die ochtend. Dit was al de 6e keer in één week. Gelukkig heeft Bibi er veel plezier in, dus ze ging ook op haar vrije kostbare zaterdag, mooi naar de training toe. Rond 11.00 uur waren ze weer thuis. Na het eten zijn Leon, Lars en ik eerst naar Brian (een collega van Leon) gereden. We moesten daar spullen afgeven uit Nederland. Brian had aan ons gevraagd of we niet een paar typisch Nederlandse spullen hadden voor een groep meiden van de scouting groep. Deze meiden hadden op zondag een soort van “presentatie” over Nederland. We hebben dus het een en ander gebracht, maar veel was het niet. We zijn niet zo van het delfsblauw, de klompen en de molens. We vinden dit al afschuwelijk in Nederland, dus om dit mee te nemen als aandenken aan Nederland, nee dank je wel, liever niet. Brian zei nog tegen ons, Come on, I show you the krib. We kregen dus nog een rondje door zijn huis. Hij is het huis helemaal aan het verbouwen. Er is nog een hoop werk, maar het wordt wel mooi. Na een half uurtje zijn we toch echt richting Lee gereden. We moesten op pad voor nieuwe atletiek- en gymkleding voor Lars. Ze hadden de afgelopen week in zijn locker ingebroken en alles meegenomen. Gelukkig hebben we weer van alles gevonden en kan hij weer sporten. Bibi is thuis gebleven, want ze had die middag afgesproken met Lindsay.

Zondag zijn we met Laurence en Elisabeth gaan wandelen rond Moreau Lake. Het miezelde een beetje maar onder de bomen viel het wel mee. We hebben een wandeling van 2 uur gemaakt. Voor Bibi en Lars was het achteraf misschien niet zo heel leuk. De kinderen van Laurence en Elisabeth praten namelijk de hele tijd Frans tegen elkaar. Dat is iets, dat wij natuurlijk niet kunnen verstaan. Ik kan snappen dat je dit doet, want in je moedertaal spreken is natuurlijk stukken makelijker dan in het Engels, maar als je dan als enige de taal niet spreekt, is dit heel vervelend. Volgende keer moeten we dit toch zeggen. We zijn na het wandelen nog eventjes naar Laurence gereden en hebben daar nog koffie gedronken.

Maandag zijn we naar school geweest om het lesrooster van Lars te bespreken voor het volgend jaar. Het klinkt ver weg, maar voordat je het weet is het al zover. Er gaan een paar dingen veranderen, en hij gaat wiskunde een niveau hoger doen. Helaas kan dit met science niet, want dan had hij dit afgelopen jaar al moeten doen. Jammer dat de regels zo streng zijn, want als je gemiddeld een dikke 9 staat, zou ik zeggen, dat je dit met gemak zou kunnen halen. Regels zijn regels in Amerika, dus daar wordt niet van afgeweken. Na het gesprek zijn we nog eventjes bij de directeur langs gegaan om te vragen hoe het geregeld is als er gestolen wordt op school. Helaas kregen we te horen dat dit toch echt eigen risico is. Van de ene kant kan ik het me wel voorstellen, want er zit natuurlijk vanalles op zo’n school die er ook misbruik van kunnen maken. Nou, wij zijn hier dan mooi klaar mee. Balen, maar het is niet anders. Lars heeft in ieder geval een nieuwe cijfer combinatie gekregen voor zijn locker. Hopelijk gebeurt het nu niet meer.

Dinsdag zijn we na de les met een groepje naar Panera Bread gegaan. Karina was jarig, en we hebben dit gevierd met een kop soep in plaats van een mierezoete verjaardagstaart. We hebben een uurtje bij elkaar gezeten en hebben ons Engels dus weer goed kunnen oefenen.

Woensdag ben ik alvast begonnen met de kleren voor Puerto Rico bij elkaar te leggen. Op zich stelt het niks voor. Alles ligt schoon en gestreken in de kast, dus ik hoef er maar voor gaan te staan en in mum van tijd heb ik alles bij elkaar. Ondertussen ben ik het wel gewend om koffers in te pakken. ’s Middags ben ik bij Connie gaan koffie drinken. Voordat ik naar Connie ging, ben ik eerst nog naar de Aldi gereden. Bij de Aldi werkt een vrouw, van wie haar moeder uit Heerlen komt. Ze vroeg een keertje aan mij waar ik vandaan kwam. Natuurlijk kan ze aan mijn accent horen dat ik niet uit Amerika kom. Ik zei toen dat ik uit Nederland kwam, en vanaf die tijd praat ze altijd gebrekkig een paar woorden Nederlands tegen me. Het is wel altijd heel erg grappig om te horen. Ze wist me te vertellen dat ze in mei naar Nederland op vakantie ging. Vorig jaar is ze daar ook geweest. Ze gaat naar Renesse, en het eerste wat ze ging doen, was een frikadel speciaal eten en een friet zuurvlees. Ik moest lachen. Zelfs Amerikanen verlangen naar een frikadel. Heerlijk vond ze dit. Ik zei haar dat ik toevallig vorige week nog zuurvlees had gemaakt. Ooooh, realy, can you give me te recipe? Of course. De volgende keer zal ik haar het recept dus geven. Helaas hebben ze hier geen stroop, maar ik heb een oplossing gevonden met bruine suiker. Het is een goeie plaatsvervanger.
Toen ik bij Connie was, hebben we eerst heel eventjes met Bo gewandeld (dit is de hond van Charlotte, de dochter van Connie). We hebben een rondje door de tuin gewandeld. Aangezien de tuin van Connie erg groot is, met een visvijver erin, bijna zo groot als de visvijver in Reuver, zijn we toch nog wel eventjes op pad geweest. Na de wandeling hebben we koffie gedronken. Len kwam nog binnen en die heeft ook nog eventjes zitten kletsen met ons. Len zullen we na de zomervakantie niet meer zoveel zien helaas. Len heeft gekozen om te gaan studeren aan de Alfred universiteit in de buurt van Buffalo. Het is van Clifton Park uit ongeveer 5 uur rijden, dus het is ver weg. Hij zal alleen nog in de vakanties naar huis komen. Dit is voor Connie behoorlijk wennen.
Bibi hebben we rond 19.00 uur op school gehaald. Ze had een wedstrijd in Ballston Spa. Als ze zo laat thuis is, wordt het wel haastje repje met eten, douchen en huiswerk maken.

Donderdagmorgen ben ik eerst naar de tandarts geweest. Ik kreeg mijn kroon. Eigenlijk pas na onze vakantie, maar ik kon eerder komen. In plaats van 10 minuten zat ik 1 uur in de stoel. De kroon die gemaakt was, paste niet mooi genoeg. Ik moest dus opnieuw afdrukken laten maken en de oude noodkroon werd weer terug geplaatst. Over een week mag ik weer terug komen voor de tweede poging.





Els, wat een schjoen foto’s. Heerlik die kaaischjotel van de Paersstjal. Toevallig det Bibi en ig det 2 waeke geleeje nog teage elkaar zeide. Bibi had toen zin in kaaischjotel van Harrie.

Diny, de paoshaas bringt dit jaor waarschienlik kokosnoten in plaats van eier.

Jules, Bibi heat dig al toet schnietzelmeister omgetoverd.

Weam is dea paoshaas oet Ruiver? Jackie bös doe det?

Angelic oet ut Drakelandj, veur spreake os weer snel.

Wieger, gefeliciteerd. Een lintje van de koningin. Je hebt het zeker verdiend. Je zal wel gek gekeken hebben dat je geen vergadering van PSV had die avond, maar dat de burgemeester op de stoep stond. Dat heeft Heidi allemaal goed geheim gehouden.

Maurice, 30 joar? Gefeliciteerd.

  • 06 April 2012 - 08:30

    JA,JA ?????:

    Ja,Ja, die Paashaas dat ben ik.
    Kinderen mogen hem ook niet zien als hij de eieren in de tuin verstopt.
    Je komt er na Pasen wel een keer achter,zoek het niet te ver, ik weet dat je nu nieuwsgierig wordt
    maar ik moet je even plagen.
    Dus nu verstop ik maar kokosnoten inplaats van eieren, jullie moeten ze wel zelf zoeken,ik geef je een aanwijzing, ze hebben hetzelfde model als eieren alleen groter en donkerbruin.
    Have a nice holiday onder de kokos en palmbomen.
    Goodbye I'm de Paashaas.

  • 08 April 2012 - 11:48

    Monique C:

    He luitjes,

    Wel te laat maar een hele fijne vakantie in het zonnetje van Puerto rico, een beetje jaloers ben ik wel op jullie.
    Hier vind ik het momenteel maar guur en koud, Pasen zou voorjaar ineluiden maar met nachtvorst voel ik daar nog niet veel van.
    Wel staan er leuke lammetjes bij mijn zus in de stal en moeten er nog heel wat schapen "bevallen".
    Zometeen ook een dienstje werken en morgen een familiepaasbrunch.
    Na jullie vakantie zullen we ff skypen?
    Doei, lieve groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

family Teeuwen bij de Grand Canyon

Actief sinds 13 Dec. 2010
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 358359

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 30 Juni 2013

Albany

19 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

New Orleans en Destin

Landen bezocht: