giechel-missyoumuch-dankjewel-tranen - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu giechel-missyoumuch-dankjewel-tranen - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Maud Teeuwen - WaarBenJij.nu

giechel-missyoumuch-dankjewel-tranen

Door: opperuiver

Blijf op de hoogte en volg Maud

25 Februari 2011 | Verenigde Staten, Clifton Park

Dinsdag hebben we met z'n viertjes Happy Birthday gezongen voor Esther. We hebben een paar giechel-missyoumuch-dankjewel-tranen moeten wegpinken. Dit zijn van zo'n dagen dat je eigenlijk graag eventjes terug wil naar "huis". Raar om te zeggen, naar huis, want ons huis is nu eigenlijk hier in de VS. We hebben gelukkig nog heel even kunnen skypen. Het zag er naar uit dat dit niet zou lukken, omdat Jack en Esther de laptop moesten opsturen naar de fabriek. Ze hadden al een hele tijd problemen. Esther had de laptop van haar moeder kunnen regelen, zodat we toch onze wekelijkse skypesessie konden houden. We hadden helaas heel slecht contact, maar we hebben elkaar toch weer even kunnen zien en spreken. Achteraf blijkt dat onze laptop ook mankementen had. We hebben nu al 4 dagen geen skype, en waar het aan ligt, wisten we het maar. Leon heeft al vanalles geprobeerd, en ik heb Eric al gevraagd, maar alles zonder resultaat. Nu heeft Leon vandaag contact gehad met de winkel waar we de laptop gekocht hebben, en die hebben nog een tip gegeven. Dat gaan we nog proberen en anders moeten we morgenvroeg weer bellen en gaan ze op afstand proberen te repareren. We hopen dat het goed gaat komen. Het is trouwens goed om te horen dat Daan de plaats van Leon heeft ingenomen. Stel je voor dat jullie met de vlaai blijven zitten, zou toch jammer zijn. Esther, ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

Lars heeft dinsdag zo aan zijn tand liggen wiebelen, dat die ondertussen eruit is, dus we sparen ons weer een tripje naar de tandarts. Gelukkig maar, anders hadden ze dat kleine stukje eruit moeten trekken. Dat kan hij tenslotte toch beter zelf doen.

Woensdag hadden we een tjam tjam dag. Voor degene die niet begrijpen wat ik hiermee bedoel, dit is een pyama dag. We hebben dus gewoon helemaal niks gedaan. Lekker relaxen. Moet kunnen.

Donderdag zouden we eigenlijk met basisschool De Meander gaan skypen. Ik had met Jan Verfürth (de leraar van Lars) afgesproken dat Lars om 8.00 uur (onze tijd) zou klaar zitten achter de computer. Hij had zich er echt op verheugd, en ik denk de klasgenootjes van Lars ook, maar helaas kon dit dus niet doorgaan omdat we problemen hadden met skype. Ik heb nog en mailtje gestuurd met het slechte nieuws, en heb erin vermeld dat we ons weer melden als alles voor elkaar is. Hopenlijk kunnen we de volgende week een keertje contact hebben met school. We wachten maar af. Bibi had het druk met hyven en ik heb 's morgens nog samen met Lars tiramisu gemaakt. Eindelijk hadden we alle ingredienten die we moesten hebben bij elkaar gevonden. De grootste zoektocht waren de ladyfingers. Iets wat bij ons ieder baby al kent, maar iets wat in Amerika uit assortiment wordt gehaald omdat het niet goed genoeg verkoopt. Wat zullen baby's hier eigenlijk als eerste koekje krijgen, een brownie ipv een lange vinger? 's Middags ben ik samen met Bibi en Lars in ons tuttelfrutteltje op pad geweest op zoek naar een skatepark. Leon en ik dachten dat we er eentje hadden gezien redelijk dicht bij ons huis. Ik ben hier dus naar toe gereden, maar dat was dus helemaal fout. Dit was zeker géén skatebaan zoals Lars het zich had voorgesteld, dit was een skatebaan voor "mietjes" volgens hem. Je mocht hier alleen maar met de rollerskates skaten. Dat is niet ruig en stoer genoeg. We waren nog niet binnen of er werd al, Hey Lars, geroepen. Dit was een klasgenootje. Lars kon wel door de grond kruipen dat ze haar nu net op zo'n "simpele" baan moest tegenkomen. We zijn weer in de auto gestapt, Bibi heeft de garmin aangezet, en zijn naar de volgende skatebaan gereden. Deze lag in Albany zelf. We hebben dus eventjes in de auto gezeten, en toen we eindelijk op plaats van bestemming waren, leek het wel een uitgestorven dorp. Er stond welgeteld 1 auto op de parkeerplaats. Helaas, weer een teleurstelling. Hij moet nu maar eerst navragen waar de guys van school naar toe gaan. Die zullen het vast wel weten. Uiteindelijk hebben we nog een paar winkeltjes bezocht en hebben we frutsels voor op de slaapkamer van Lars gekocht. Om 20.00 uur kwam Mike nog op bezoek. Dit is een collega van Leon, die aanstaande zaterdag samen met zijn vrouw Trish naar Eindhoven vertrekt voor 2 jaar. Hij zag er heel erg moe uit. Ik zei nog tegen leon: zagen wij er ook zo uit op het laatst. Ik geloof het wel, als ik de foto's zie van onze laatste dagen, werd het voor ons ook de hoogste tijd dat we rust kregen. Het vreet echt energie zo'n verhuizing. Je wilt alles goed achterlaten als je vertrekt, maar je wilt ook dat alles goed geregeld is op de plaats waar je terecht komt. Je zit in een rollercoaster, en als die stopt heb je pas rust. Het was trouwens wel gezellig. Mike vroeg ons nog het een en ander over Nederland, en wij hebben hem een paar tips gegeven. Ik weet zeker dat ze het leuk gaan vinden in ons koude kikkerlandje. Ze hebben er in ieder geval veel zin in.

Vanmorgen was ik al vroeg wakker. Ik hoorde Leon met de auto wegrijden, en kon niet meer slapen. Ik ben dus maar opgestaan. Toen ik de trap afliep en naar buiten keek, dacht ik, NO, niet alweer, SNEEUW. Ik wordt er bijna kierewiets van. Gisteren dacht ik nog dat de lente eraan zat te komen, en nog geen 24 uur later ligt er weer een halve meter sneeuw. Leon had vanmiddag vrij genomen, maar helaas, hij heeft sneeuw moeten ruimen. Er was geen beginnen aan, dus heeft hij de snowblower van de buurman geritseld. Slim. Dit gaat iets sneller, en minder pijnlijk voor je rug. Hij is hier toch nog wel een uurtje mee bezig geweest. We hebben de buurman een lekkere reep chocolade mit neut gegaeve voor het lenen van de blower. Dit kon hij volgens ons wel waarderen. Kleine moeite groot plezier. Ik hoop toch echt dat het nu bijna stopt met al die sneeuw, en dat het voorjaar gaat beginnen zodat we het zwembad vol kunnen laten lopen.

Heren van lopersgroep Reuver/Belfeld, de windjbuujel hingt zoals beloaft. Die amerikane weite neet wat dit op de kous haet. Veur zien os belofte nao gekomme.

Jeroen Pollen gefeliciteerd mit dien geweldige prestatie. Een 4e plek bie de NK Cross. Super, doa moogs se trots op zien.

Corine van Vessem, nog bedankt voor je foto's.

Ria en Peter Gijsen gecondoleerd met jullie (schoon)broer. Sterkte.

Henny Theeuwen, zoe zit ze in eine kier op de stool bij ome Joep (Weijers) mit mig te skypen. En wat leuk det se dit geliek gedownload hes toen se thoes waas. Ich nim contact mit dich op zo gauw als hie de probleme zien opgelost aan de laptop. Beloafd.

Mieke Thijssen, ich bun dien email adres kwiet. Stuur mig ff een nie mailtje as ze tied hes

Frank, Nicole en Tim (Meusen) veul plezeer in Göteborg. Nim uch maar unne dieke jas mit want dao zal ut waal verrekkus kaat zien.

Miriam van Hans, ich had ut al van Esther gehuurt det geur uch getroffe had in Tegele. Sjoen det se get op mien site zits. Doot de groete dao

Marcel gefeliciteerd, en maak dur unne sjoene vastelaovend van.

Tilla, euver de vaccinaties dao motte veur 28 maart veur naor de hoesarts. Ich haop det ut allemaol neet hoof, maar ich dink det vur dor neet onger oet komme helaas. We motte dus effe aafwachte.

Eric, vur hubbe unne hiele tied aan de telefoon gehange. Ich haop det de raekening mit velt. Volgende kier duit skype ut weer.

Janet, ik heb je engeltje ontvangen. Thanks.

Kim van tante Truus en ome Cor. Veul plezeer in Zeeland, ich haop det ze neet wegweijs. Ein dink is zeker. De zonnebrandcreme kens ze toes laote.

Grietje van Janssen van ut pleintje (Margriet Hawinkels) det wat se schriefs toet gauw, det ken ich dich neet belaove. Veur zien namelik nog zeker 10 maondj in de VS. Mer veur det se ut wets ligge we weer op os metje bie de Yoga. Neet teveul tieje drinke en keukskus aete kommende woensdig.

José, bun maar neet bang, ich kom zeker truuk.

Mien en Sjra (oet Neel), geur gink nao de Huulbeik, veur ginge nao ut greunveldje. Is de naas al oet gedruppeld?

Ellen Verdellen, we koste neet mit de boet, ut waas bevrore. Ich hub trouwens vandaag sajoer beunkus gehad, wet se waal, wao veur ut dukker euver hubbe. Heerlik, ut waas weer lekker. Maar goot det ich die had laote verscheepe

• 26 Februari 2011 - 07:09

Will En Marc:

Hallo lieve luitjes in het sneeuwrijke Albany,
    Wat is het toch heerlijk om jullie verhalen te lezen, het is alsof je er zelf een beetje bij bent!
    Hopelijk vindt Lars snel een "echte" skatebaan waar hij zeker in de smaak zal vallen....
    Wat hebben jullie een leuke foto gemaakt van de windjbuujel! Ja, nog een klein weekje en dan begint het spektakel oppe Ruiver! Zetten jullie ook de carnavalsmuziek op tegen die tijd?
    Het sneeuwen houdt maar niet op he, strakjes moet Marc nog de skietjes meenemen.......
    Hij verheugt zich echt op de reis en natuurlijk op jullie weerzien. Willen jullie hem ook zonder tandje?
    Afgelopen dinsdag is de kroon afgebroken tijdens een broodje eten. Dacht dat het de volgende dag wel "gemaakt" kon worden bij de tandarts maar helaas, het werd een consultje kaakchirurg. De wortel van het melktandje (wat er voorheen gezeten heeft) zat er nog in, dus dit moest gisteren eruit gehaald worden en werd opgevuld met een soort kraakbeen. Nu nog eens naar het AZM voor een 3D foto en dan kan een implantaat gezet worden! Je wilt niet weten wat dit kost, was een vakantie naar Nieuw Zeeland geweest.............
    Maar goed, het is bijna carnaval en dan past zijn koppie zonder tand mooi bij het plaatje.......
    En morgen is er groot feest in Albany? Alvast de hartelijke felicitaties voor Bibi en een big hugh!!
    Ik sta nu op het punt om naar Reuver te wandelen, is de bedoeling ook nog terug te lopen maar het hangt van het weer af. Oefenen voor de kennedymars, pfffiiiiiii
    Marc gaat strakjes ook naar Reuver, Niki had gevraagd om een "fotoshoot" te maken van haar en haar vriendinnen.... Ben benieuwd!
    Nou, een hele, hele fijne dag morgen en een knuffel van ons,
    Marc en Will

• 26 Februari 2011 - 10:12

MAM:

HOI MAUD EN DE REST,
    Wat jammer dat de skype het niet doet, dan kan ik Bibi niet zien als ze jarig is, maar je moet maar denken er is ook nog e-mail en de telefoon allas komt goed.
    De windbuujel hangt daar prachtig,zo mooi heb ik hem nog nooit gezien,alles wit en daar tussen in de kleuren rood geel en groen het lijkt wel een poster.
    Maar het is nu wel bijna genoeg geweest met al die sneeuw, in ieder geval dit vergeten jullie nooit meer.
    Volgende week ga ik met de dames naar Palma de Mallorca dus ik ben er met carnaval niet, of ik dan wat mis ? vroeger wel nu niet meer, maar ze missen mij ook niet dus...het feest kan doorgaan.
    Morgen is er bij jullie een feestje Bibi 14 jaar, anders als anders maar feestjes zijn er in allerlei soorten dus dit wordt vast ook weer leuk.
    Tot morgen jullie horen me wel op de een of andere manier.
    Liefs en een dikke kus voor jullie 4 xxx
    MAM en OMA.

• 26 Februari 2011 - 13:33

Fam. Teunissen:

Hallo Maud, leon, Bibi en Lars,

Maud het is steeds weer leuk om jou verhalen te kunnen lezen en zo op de hoogte te blijven van jullie verblijf in Albany.

Leuk dat leon gisteren belde om Christien te feliciteren! Wij feliciteren Bibi alvast met haar 14e verjaardag morgen, maak er samen een gezellige en feestelijke dag van. De rood, geel , groene kleuren van de Windjbuujel steken mooi af bij de witte sneeuw. Kan mij voorstellen dat je de sneeuw nu wel moe bent.

We proberen morgen even te skypen om Bibi te feliciteren. Haar verjaardagskaart moet via internet arriveren morgen!

Groeten en tot gauw,
    Ed, Christien, Stan en Rens

• 26 Februari 2011 - 13:40

Diny En Wim:

Lang zal Bibi leven,
    lang zal Bibi leven ,
    lang zal Bibi leven in de gloria , in de gloria , in de gloria.
    HIEP HIEP HOERA (en dat 14 keer).
    Wat goed dat we weer kunnen skypen! Een hele fijne dag morgen en volgend jaar zullen we het (misschien) dubbel over doen. Groetjes , ook aan Lars.
    Diny

• 26 Februari 2011 - 13:52

Wim En Diny:

We hebben zojuist de foto's van de Niagara waterval bekeken en inderdaad, je verwacht geen Valkenburg-achtige toestanden aan de andere kant van het water.
    Wat een mooie natuur .

En wat een mooie windjbuujel aan jullie huis! Het doet ex-prins Wim 1 goed dat bij jullie de Ruiverse driekleur wappert.!
    Groetjes, Diny

• 26 Februari 2011 - 15:05

Peter En Ria Gijsen:

HA Maud, Leon, Bibi en Lars, wat een belevenis daar in Amerika. Geweldig om al die verhalen te lezen. Het gaat jullie goed daar!
    Bibi, alvast een hele fijne verjaardag morgen, maak er met z'n vieren een fijne dag van.
    Je wordt immers maar 1 keer 14, en dat in Amerika!
    De foto's zijn schitterend, maar we kunnen ons voorstellen dat jullie de sneeuw nu moe zijn.
    Maar, nog even wachten en dan komt het warme weer er aan, i.p.v. sneeuw ruimen het zwembad schoonhouden!!

Maud, zogauw skype het weer doet praten we weer verder, daar hebben we geen moeite mee, wel?
    Tot skypes, groetjes Peter en Ria.

• 26 Februari 2011 - 16:58

Wendy:

Ongelovelijk al die sneeuw!!!!
    Op de foto's ziet het er mooi en leuk uit maar ohje als het werkelijkheid is dan.......koud hé !!!
    moest wel ff goed kijken of Leon dat was en niet de buurman
    Hier gaat alles zijn gangetje en het weer is op het moment herfstachtig dus balen al die regen.
    Super dat bij jullie alles goed gaat ,kinderen een beetje gewend aan alles en jij Maud ook mobiel nu dat is al een hele vooruitgang.
    we skype wel weer als bij jullie alles oke is met de pc
    heel veel groeten vanuit offebek van wendy en familie en tot.....???.

• 26 Februari 2011 - 20:53

Bert En Brenda:

Hallo familie Teeuwen,

Wat leuk om jullie verhalen zo te kunnen lezen. Dat valt ook allemaal niet na te vertellen na een jaar. Leuk om te lezen dat jullie dat kleine stukje van Amerika ook echt aan het ontdekken zijn, net als het leven als "echte Amerikanen". Zolang je maar niet de eetgewoontes overneemt, dan hebben jullie op de terugweg 8 ipv 4 stoelen nodig....

Bibi, alvast een hele gezellige verjaardag gewenst. Het zal anders, maar waarschijnlijk niet minder leuk zijn met al die telefoontjes, Hyves-berichtjes, SMS'jes etc. etc. Al zullen jullie de Limburgse vlaai wel missen waarschijnlijk. (Met brownies is niks mis, toch?)

Voor de rest van de familie: de groetjes van deze Venlose Scopias familie en nee, wij vieren geen carnaval, maar gaan lekker een weekje BN'ers spotten in Volendam.

Tot de volgende keer!!

• 27 Februari 2011 - 08:03

OMA:

27 FEBRUARIE,

HOI BIBI,

HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE 14de VERJAARDAG.
    of moet ik het nu zo zeggen?
    CONGRATULATIONS
    HAVE A VERY HAPPY BIRTHDAY
    Een hele fijne dag, ook voor Lars - Mama & Papa.
    En........14 X X X X X X X X X X X X X X ...van OMA WIESJE.

• 27 Februari 2011 - 14:32

Rik:

Ha Bibi,
    Ik zag dat je jarig was. Dus proficiat met je 14e verjaardag. Maak er een leuke dag van.
    Lijkt me wel apart, jarig zijn in de VS.

• 28 Februari 2011 - 22:17

Tante Mien En Sjra:

Hallo Amerika gangers, een prachtige foto van jullie huis en een carnavalsgevoel bij het zien van de windjbuul.
    Van harte proficiat Bibi met jou veertiende verjaardag, wij sturen het wat te laat omdat wij wat problemen met het internet hadden.
    We hopen dat jullie gezamelijk toch nog een leuke verjaardag hebben gehad!!!
    Jullie vermaken je toch wel lees ik op de reakties op deze site, via het skypen kun je natuurlijk nog vele contacten onderhouden.
    Nog veel succes daar en tot mails en de groeten van ons oppe ruive, alaaf.
    Tante Mien

• 01 Maart 2011 - 18:06

Jose:

GEWELDIG.....dea windjbuujel.
    ALAAF ALAAF

• 01 Maart 2011 - 20:02

Lily:

Hallo Femilie
    Geweldig de windjbuujel in Amerika.
    Bibi, nog een laaaaaate proficiat met je verjaardag meid. Hoop dat je een heel speciale verjaardag hebt gehad in U:S: om nooit te vergeten zo mooi en om nooit te vergeten zo speciaal. Want dat kan niet iedereen zeggen ik heb mijn verjaardag in U:S: gevierd.
    Wat hebben jullie toch een pak sneeuw daar zeg, zal nu voor jullie toch ook wel onderhand tijd worden dat het voorjaar gaat worden. Hier is zich iedereen aan het voorbereiden op de carnaval.
    Verder gaat alles zijn gangetje en ondanks dat hier geen sneeuw ligt, is het toch nog een guur voorjaarswindje.
    Nu wordt het toch tijd dat ik ook eens kan skype iedereen heeft dat geinstalleerd alleen ik het het nog steeds niet.
    Hoop dat alles goed gaat met jullie
    groetjes uit Herkenbosch
    Lily